Projekt Unijny "Rozwój kształcenia zawodowego szkół Miasta Zamość" kliknij po więcej informacji

Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Przedszkole

Link do profilu Przedszkola na Facebooku - kliknij TUTAJ!

 

Przedszkole Nr 3 Specjalne istnieje od 1 września 2011 roku. Powstało z myślą o dzieciach z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, autyzmem oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Główny cel działalności placówki to wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwoju.

Zadania przedszkola specjalnego:

1. Zapewnienie każdemu dziecku warunków do wszechstronnego rozwoju określonych w Konwencji Praw Dziecka.

2. Zapewnienie bezpłatnego wychowania, nauczania i opieki w oparciu o podstawę programową kształcenia przedszkolnego uwzględniając indywidualne potrzeby edukacyjno-terapeutyczne dostosowane do poziomu funkcjonowania dziecka.

3. Zapewnienie dziecku dostępu do korzystania z bazy Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego.

4. Zapewnienie dziecku integracji z rówieśnikami.

5. Udzielanie dziecku pomocy psychologiczno - pedagogicznej świadczonej przez psychologa szkolnego i pedagoga szkolnego.

Praca wychowawczo – dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego.

W przedszkolu realizowany jest program własny „Małymi krokami”. Program zakłada, że najważniejszy w kształceniu jest wszechstronny rozwój dziecka na miarę jego indywidualnych potrzeb i możliwości. Treści programowe realizowane są podczas zajęć indywidualnych i grupowych.

Dla każdego dziecka zespół nauczycieli uczących w przedszkolu opracowuje Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny w oparciu o zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, ankietę przeprowadzoną z rodzicami oraz obserwację dziecka.

Metody pracy wykorzystywane na zajęciach:

  • elementy pedagogiki zabawy
  • elementy Porannego kręgu
  • program aktywności Ch. Knilla
  • elementy metody Ruchu Rozwijającego W.Sherborne
  • elementy metody behawioralnej
  • elementy integracji sensorycznej
  • zabawy paluszkowe
  • elementy terapii ręki
  • Ester Cotton (zabawy manipulacyjne)
  • muzykoterapia
  • alternatywne metody komunikacji

W roku szkolnym 2021/2022 w naszym przedszkolu realizujemy:

  • Program adaptacyjny „Idę do przedszkola”
  • Program własny ,,Poznajemy ciekawe zawody”
  • Program własny "Małymi Krokami"
  • Program własny "Kodowanie na dywanie"

W przedszkolu funkcjonuje sześć grup:

Grupa I – przygotowanie przedszkolne 

Nauczyciele pracujący w grupie: Beata Karpińska (wychowawca), Paulina Margol-Sawicka, Małgorzata Wawszczak

Pomoc nauczyciela: Małgorzata Bochenko              

Grupa II – przygotowanie przedszkolne 

Nauczyciele pracujący w grupie: Marta Danieluk (wychowawca), Malwina Krzaczkowska           

Pomoc nauczyciela: Beata Łysejko

Grupa III – wychowanie przedszkolne

Nauczyciele pracujący w grupie: Izabela Szponar (wychowawca), Małgorzata Wawszczak

Pomoc nauczyciela: Magdalena Szaja

Grupa IV – przygotowanie przedszkolne

Nauczyciele pracujący w grupie: Diana Manachowska (wychowawca), Iwona Wolańczuk, Wałgorzata Wawszczak

Pomoc nauczyciela: Alicja Trytek

Grupa V – przygotowanie przedszkolne

Nauczyciele pracujący w grupie: Katarzyna Ciupa (wychowawca), Ewelina Ciechan, Malwina Krzaczkowska

Pomoc nauczyciela: Małgorzata Bochenko     

Grupa VI – przygotowanie przedszkolne

Nauczyciele pracujący w grupie: Natalia Liminowicz (wychowawca), Marta Bajwoluk

Pomoc nauczyciela: Alicja Trytek

Religia

Nauczyciel prowadzący: Monika Momot

Język angielski

Nauczyciel prowadzący: Marta Frączek

  

SPECJALIŚCI

Ewelina Ciechan  - specjalista alternatywnych metod komunikacji

Anna Pomazanka - rehabilitant (usprawnianie ruchowe)

Małgorzata Szcząchor - specjalista integracji sensorycznej

Karolina Bańka - specjalista integracji sensorycznej

Marta Bajwoluk – logopeda

Katarzyna Ciupa-Baćkowska, Beata Karpińska, Malwina Krzaczkowska, Diana Manachowska, Paulina Margol- Sawicka, Natalia Liminowicz, Małgorzata Wawszczak, Iwona Wolańczuk - zajęcia rozwijająco-usprawniające

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU

dla dzieci realizujących przygotowanie przedszkolne

(7.00-15.30)

8.00-13.00 Realizacja Podstawy Programowej

7.30-8.00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. 

Zajęcia opiekuńcze.

8.00-8.45 Zabawa swobodna/zajęcia rewalidacyjne.
8.45-9.15 Powitanie z wykorzystaniem elementów metody Porannego Kręgu.
9.15-9.45 Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe, śniadanie.
9.45-10.30 Wspieranie rozwoju dzieci poprzez prowadzenie dydaktycznych  zajęć programowych.
10.30-11.35 Spacer, gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze.
11.35-12.00 Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe, obiad.
12.00-13.00

Zajęcia relaksacyjne, masaże wyciszające.

Zabawa swobodna/zajęcia rewalidacyjne.

13.00-14.00

Zabawy i gry ruchowe.

Zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne.

Zabawy przy muzyce.

Zabawy plastyczne.

Zabawy stymulujące zmysły.

Zabawy doskonalące świadomość własnego ciała.

14.00-14.30 Podwieczorek.
14.30-15.30

Swobodna zabawa dzieci zgodnie

z zainteresowaniami, odbiór dzieci z przedszkola.

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU

dla dzieci realizujących wychowanie przedszkolne (8.00-13.00)

8.00-8.45

Schodzenie się dzieci do przedszkola. 

Zabawa swobodna/zajęcia rewalidacyjne.

8.45-9.05 Powitanie z wykorzystaniem elementów metody Porannego Kręgu.
9.05-9.45 Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe, śniadanie.
9.45-10.15 Wspieranie rozwoju dzieci poprzez prowadzenie dydaktycznych  zajęć programowych.
10.15-11.30 Spacer, gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze.
11.30-12.15 Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe, obiad.
12.15-13.00

Zajęcia relaksacyjne, masaże wyciszające.

Zabawa swobodna/zajęcia rewalidacyjne.

Data dodania: 2021-01-01 09:00:00
Data edycji: 2022-09-13 11:21:38
Ilość wyświetleń: 700

Kalendarz

Misją Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego jest kształcenie, wychowanie oraz zapewnienie opieki dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, dążenie do ich maksymalnej samodzielności.

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook