22-400 Zamość
ul. Śląska 45 A
Link do profilu Przedszkola na Facebooku - kliknij TUTAJ!
Przedszkole Nr 3 Specjalne istnieje od 1 września 2011 roku. Powstało z myślą o dzieciach z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, autyzmem oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Główny cel działalności placówki to wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwoju.
Zadania przedszkola specjalnego:
1. Zapewnienie każdemu dziecku warunków do wszechstronnego rozwoju określonych w Konwencji Praw Dziecka.
2. Zapewnienie bezpłatnego wychowania, nauczania i opieki w oparciu o podstawę programową kształcenia przedszkolnego uwzględniając indywidualne potrzeby edukacyjno-terapeutyczne dostosowane do poziomu funkcjonowania dziecka.
3. Zapewnienie dziecku dostępu do korzystania z bazy Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego.
4. Zapewnienie dziecku integracji z rówieśnikami.
5. Udzielanie dziecku pomocy psychologiczno - pedagogicznej świadczonej przez psychologa szkolnego i pedagoga szkolnego.
Praca wychowawczo – dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego.
W przedszkolu realizowany jest program własny „Małymi krokami”. Program zakłada, że najważniejszy w kształceniu jest wszechstronny rozwój dziecka na miarę jego indywidualnych potrzeb i możliwości. Treści programowe realizowane są podczas zajęć indywidualnych i grupowych.
Dla każdego dziecka zespół nauczycieli uczących w przedszkolu opracowuje Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny w oparciu o zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, ankietę przeprowadzoną z rodzicami oraz obserwację dziecka.
Metody pracy wykorzystywane na zajęciach:
W roku szkolnym 2022/2023 w naszym przedszkolu realizujemy:
W przedszkolu funkcjonuje sześć grup:
Grupa I – przygotowanie przedszkolne
Nauczyciele pracujący w grupie: Beata Karpińska (wychowawca), Paulina Margol-Sawicka, Małgorzata Wawszczak
Pomoc nauczyciela: Małgorzata Bochenko
Grupa II – przygotowanie przedszkolne
Nauczyciele pracujący w grupie: Marta Danieluk (wychowawca), Malwina Krzaczkowska
Pomoc nauczyciela: Beata Łysejko
Grupa III – wychowanie przedszkolne
Nauczyciele pracujący w grupie: Izabela Szponar (wychowawca), Małgorzata Wawszczak
Pomoc nauczyciela: Magdalena Szaja
Grupa IV – przygotowanie przedszkolne
Nauczyciele pracujący w grupie: Diana Manachowska (wychowawca), Iwona Wolańczuk, Wałgorzata Wawszczak
Pomoc nauczyciela: Alicja Trytek
Grupa V – przygotowanie przedszkolne
Nauczyciele pracujący w grupie: Katarzyna Ciupa (wychowawca), Ewelina Ciechan, Malwina Krzaczkowska
Pomoc nauczyciela: Małgorzata Bochenko
Grupa VI – przygotowanie przedszkolne
Nauczyciele pracujący w grupie: Natalia Liminowicz (wychowawca), Marta Bajwoluk
Pomoc nauczyciela: Alicja Trytek
Religia
Nauczyciel prowadzący: Monika Momot
Język angielski
Nauczyciel prowadzący: Marta Frączek
SPECJALIŚCI
Ewelina Ciechan - specjalista alternatywnych metod komunikacji
Anna Pomazanka - rehabilitant (usprawnianie ruchowe)
Małgorzata Szcząchor - specjalista integracji sensorycznej
Karolina Bańka - specjalista integracji sensorycznej
Marta Bajwoluk – logopeda
Katarzyna Ciupa-Baćkowska, Beata Karpińska, Malwina Krzaczkowska, Diana Manachowska, Paulina Margol- Sawicka, Natalia Liminowicz, Małgorzata Wawszczak, Iwona Wolańczuk - zajęcia rozwijająco-usprawniające
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
dla dzieci realizujących przygotowanie przedszkolne
(7.00-15.30)
8.00-13.00 Realizacja Podstawy Programowej
7.00-8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zajęcia opiekuńcze. |
8.00-8.45 | Zabawa swobodna/zajęcia rewalidacyjne. |
8.45-9.15 | Powitanie z wykorzystaniem elementów metody Porannego Kręgu. |
9.15-9.45 | Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe, śniadanie. |
9.45-10.30 | Wspieranie rozwoju dzieci poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych. |
10.30-11.35 | Spacer, gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze. |
11.35-12.00 | Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe, obiad. |
12.00-13.00 |
Zajęcia relaksacyjne, masaże wyciszające. Zabawa swobodna/zajęcia rewalidacyjne. |
13.00-14.00 |
Zabawy i gry ruchowe. Zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne. Zabawy przy muzyce. Zabawy plastyczne. Zabawy stymulujące zmysły. Zabawy doskonalące świadomość własnego ciała. |
14.00-14.30 | Podwieczorek. |
14.30-15.30 |
Swobodna zabawa dzieci zgodnie z zainteresowaniami, odbiór dzieci z przedszkola. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
dla dzieci realizujących wychowanie przedszkolne (8.00-13.00)
8.00-8.45 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawa swobodna/zajęcia rewalidacyjne. |
8.45-9.05 | Powitanie z wykorzystaniem elementów metody Porannego Kręgu. |
9.05-9.45 | Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe, śniadanie. |
9.45-10.15 | Wspieranie rozwoju dzieci poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych. |
10.15-11.30 | Spacer, gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze. |
11.30-12.15 | Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe, obiad. |
12.15-13.00 |
Zajęcia relaksacyjne, masaże wyciszające. Zabawa swobodna/zajęcia rewalidacyjne. |
Misją Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego jest kształcenie, wychowanie oraz zapewnienie opieki dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, dążenie do ich maksymalnej samodzielności.
22-400 Zamość
ul. Śląska 45 A