Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zajęcia z logopedą

Na zajęcia logopedyczne uczęszczają dzieci z opóźnionym rozwojem mowy o różnej etiologii. Dzieciom tym najczęściej towarzyszą deficyty w innych sferach, dlatego staramy się wspierać wszelkie sprawności maluchów, które pomogą im rozwinąć kompetencje społeczne, komunikacyjne i językowe.  

Metody na zajęciach dostosowywane są do potrzeb i możliwości dziecka. Są to m.in. 

      I. Zabawy, aktywności zachęcające do: 

  • Reakcji na imię 
  • Kontaktu wzrokowego 
  • Wskazywania palcem 
  • Tworzenia pola wspólnej uwagi 
  • Naśladowania 
  • Zabawy tematycznej i symbolicznej.  

    II. Wychowywanie słuchowe:
     
  • Ćwiczenia słuchu fizycznego: 
  • rozpoznawanie dźwięków, wytwarzanie dźwięków, lokalizacja 
  • różnicowanie wysokości, natężenia, barwy dźwięków 
  • Zabawy dźwiękonaśladowcze 
  • Zabawy ruchowe ze śpiewem 
  • Ćwiczenia słuchu fonemowego 
  • Trening słuchowy 

    III. Zabawy oparte o kontakt z ciałem: 
  • Masaż logopedyczny 

    IV. Metoda werbo – tonalna (wykorzystująca relacje zachodzące pomiędzy mową a ruchem – przełożenia ruchów całego ciała (makroruchy) na ruchy narządów mowy (mikroruchy). 

    V. Metoda Dobrego Startu (kształtująca funkcje wzrokowe, słuchowe, dotykowo – kinestetyczne i motoryczne) 

    VI. Logorytmika: 
  • Ćwiczenia hamująco - pobudzające 
  • Ćwiczenia słuchowo - ruchowe 
  • Ćwiczenia kształcące koordynację 

      VII. Alternatywne metody komunikacji (AAC). 

Terapia dziecka z ORM to proces, w którym logopeda obejmuje swoim odziaływaniem nie tylko małego pacjenta, ale także jego rodziców i środowisko. Uczymy właściwych postaw, dajemy zastępcze i wspierające narzędzia komunikacji, pokazujemy jak wzmacniać w dzieciach poczucie własnej wartości.  

Nasze zasady: 

  • Najważniejszym źródłem nauki jest zabawa. 
  • Mówimy językiem dostosowanym do możliwości dziecka – otaczamy dziecko “kąpielą słowną”, ale nie “potokiem słów”. 
  • Nie wyręczamy dzieci w mówieniu! Najważniejsze jest dążenie do komunikacji, później jej jakość. 

Nie stosujemy:  

  • Zmuszania do wykonywania proponowanych aktywności. 
  • Poleceń typu: “Powiedz”, “Powtórz”. 
  • Oceniania, krytyki, dawania gotowych rozwiązań i planów naprawczych.

 

Zdjęcia z zajęć z logopedą:

Borkowska-Sowa E.

Bajwoluk M.

Bałka A.

Gołębiowska I.

 

Data dodania: 2023-06-05 18:25:58
Data edycji: 2024-08-27 07:33:07
Ilość wyświetleń: 562

Nasi Partnerzy

Misją Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego jest kształcenie, wychowanie oraz zapewnienie opieki dzieciom i młodzieży
z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, dążenie do ich maksymalnej samodzielności.

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej